Dag 5 25.25N 57.39W

Det senaste dygnet har bjudit på både högt och lågt. Solen skiner hela tiden, men det börjar bli kallare. I natt satt jag (Marcus) med mössa för första gången på länge. Vi tuggar på framåt, långsammare än vi vill, men åtminståne åt rätt håll. Och vi har ju hela tiden haft mottot hellre långsamt och lugnt än snabbt och stökigt. Jag har fortfarande inte blivit av med min sjösjuka och har dessutom fått ont i ryggen. Hoppas båda går över snart. Tyvärr fick Emelie ett återfall med sjösjuka igår, så det känns bättre än någonsin att ha med Johan som fixar och donar inne i båten. Nu är det snart dags att rapportera in vår position till övriga gänget i ”Vikingarallyt”. Hittills har vi nu gått 577 sjömil och har 1667 kvar till målet. Snart framme :-p

En tanke om “Dag 5 25.25N 57.39W

1. Jeanette Liljekvist, s/y Bushpoint

Jättekul att läsa era dagsrapporter! Vi seglade från Stavanger till Lerwick på Shetland igår, 213 distans på 31 timmar. Dock fick vi lite vind (1-2 knop) mellan 24-06 så då körde vi motor :-). Kram från oss